tisdag 21 juli 2009

Det regnar!! Gråftån på torsdag!!?

Klass 1 varning utfärdad för Jämtland vilket betyder mycket regn. Jag hoppas att tex Gräftån kommer upp, nån som vet hur det är i Dammån? Är Dammån hög så bör Gråftån också vara det. Jag föreslår en creekingtur på torsdag med avfärd vid lunch ungefär erller när det passar bäst för de som vill med. Spontant känner jag att Gräftån(vid Gråftåvallen) eller Sösjöån (ovanför Kall) vore kul att köra. Kanske nån som har andra förslag? Ring mig, eller skriv kommentarer nedan om ni är på eller vet nåt om var det finns vatten!
David
070 250 97 77

...självklart kör vi som vanligt i morgon onsdag ändå.

2 kommentarer:

Oscar sa...

Dammån är sick! Jag var där idag och den ligger på 140 just nu. Dom har byggt vallar nere vid campingen för att det inte ska svämma över. Gräftån är troligtvis för hög just nu...

Lägger in lite bilder.

Oscar

Uteguiden sa...

Jag slänger uppe en bild på Dammån på min blogg, länkar in den så kan ni kolla hur mycket vatten det var.

http://www.uteguiden.com/i/167160/2009/07/21/galet-med-vatten