söndag 26 september 2010

Tack för en fantastisk höstträff!

Höstträffen är över för i år. I tre dagar har Åre förbytts till en paddlarby så som man skulle vilja att den alltid var. Över 40 paddlare besökte oss denna helg från Uddelvalla, Örebro, Uppsala, Östersund, Stockholm, Falun och Norge. I fredags paddlade vi i perfekt nivå på Enan i snöfall! Samtidigt paddlade ett stort gäng Tångböle under Karin och Gustavs befäl och bastun på Granen efteråt hade aldrig kunnat passat bättre. Tack Camilla för att du fixade det!

Kicki dominerar som vanligt.

Lördagen bjöd på betydligt bättre väder. Frösölars, Uffe och jag själv guidade en grupp på totalt 18 paddlare på Vålån.
Största gruppen på Vålån någonsin?


Gustav droppar i nedströms Brofallet

Det blev en lång och rolig dag där alla fick utmana sig själva på i allt från klass II till IV forsar. Dan och Gullspira ledde en grupp på Gevsjöströmmarna och Lars, Stefan och Max guidade Skäkra. Lördagens middag på Beefalo var en höjdare, långbord med över trettio paddlare runt bordet. Mer sånt!


Höstfärger på Gevsjöströmmarna, precis som det ska vara!

Söndagen avslutade träffen och Åre bjöd äntligen på strålande sol och sprakande höstfärger helt enligt regelboken. Återigen begav vi oss ut på Åres bästa vattendrag, själv paddlade jag Gevsjöströmmarna med Bosse, Kicki, Per, David, Chad, Daniel och Henrik. Chad fick se en älg vilket gjorde hans dag. Fika i solen som fortfarande värmer, skönt. Max guidade Enan och Uffe hittade Bosses borttappade paddel. Enan stjäl aldrig, bara lånar lite prylar ibland..

Snabbt vatten i Kvarnforsen på Gevsjöströmmarna


Framåt eftermiddagen for alla hem igen och jag vet att åtminstone Bosse kommer vara glad hela veckan på jobbet. Tror nog inte han blir ensam om det. Tack alla som kom hit och tack alla Årepaddlare som var med och såg till att det ännu en gång blev en grymt bra paddelfest!

Tack Chad för bilderna!

1 kommentar:

Anna-Karin sa...

Jag säger också tack för helgen! Jag hade en helt grym dag på Vålån i lördags. Tror jag talar för alla nybörjare när jag säger att det är sjukt schysst att folk tar sig tid att guida oss runt. Jättetack!

På söndag körde vi Tångböle och jag lärde mig att det inte alls är min grej att paddla bakfull.