tisdag 4 maj 2010

Isbrytarsurf i Brattland till helgen?

Isbrytarsurf i Brattland till helgen?

Kollade isläget och vattnet i Åre igår.
Nylandsvalsen såg riktigt bra ut. Det är väl ingen höjdarvals men om jag gissar rätt så kommer en rastlös freestylesvans kommer att blöta kajaken där.

Isläget ser ut att vara riktigt sent i år. Nu har sjön gått upp till såå camping, vilket brukar innebära det är två veckor kvar till sjön är isfri och det är riktig fart på vårfloden. Har vi tur så kommer det att funka i brattland i slutet på helgen(bland isflaken). Ta med visselpipa till isvakten.

Min gissning är att vi kommer att få riktigt bra fart på vattnet till vårfodsträffen i Åre. Har hört rykten om att det kommer att bli mer fokus på freestyle paddlingen under årets träff.
Den starkaste indikationen på detta är ryktet om att T-UP gänget (som nog får ses som forspaddlingssveriges säkraste trendskapare) kommer att satsa på surfpaddling i sommar.

2 kommentarer:

FrösöLars sa...

Vad gäller trensättandet inom t-up kan jag inte annat än att hålla med. Ofta tar det några år för en fluga att sätta sig, därför blir min prognos att lagom till nästa säsong kommer alla forspaddlare värda att nämnas bära den klassiska "alkisjacken" i denim med teddyfoder. Vad gäller freestyle kontra creeking väljer jag att varken bekräfta eller dementera.

CreekingUffe sa...

Om t-up ska satsa på surfpaddling lär det inte bli i Jämtland iaf..