torsdag 20 maj 2010

Gulån körd för första och sista gången

Jo jag vet, det är flera andra som kört Gulån förut men för mig var det första och även sista gången. Vi körde hela sträckan från Gulsjön till bron strax innan Indalsälven. Sträckan är en dryg mil lång och de översta två tredjedelarna var grunda alt översållade med träd. Jag, Oscar och Creekinguffe fick mao hoppa i och ur kajakerna ett antal gånger för att ta oss förbi alla träd. Den nedre tredjedelen är ok men inget som egentligen är värt att paddla om det inte är 2-3dm högre, men när det är det kommer det finnas massor av annan paddling. Gulån är alltså helt onödig att besöka för paddlingsändamål. Den övre delen har ett fyrameters fall som i princip ör ofarbart, det är bra att känna till om man ändå ger sig på att paddla sträckan. Det dyker upp väldigt snabbt kan man säga.

5 kommentarer:

CreekingUffe sa...

Goes without saying....

Erik sa...

Vad hände?

CreekingUffe sa...

Det som händer i Gulån stannar i Gulån....

Fredrik Junkka sa...

Va? Är davis neg till en creek?

Jag har alltid trott att om något inte är bra för utförspaddlingen så fixar david det. Dvs jag hade förväntat mig att davis skulle åka dit med stora (motor) sågen så fort det blivit lågvatten???

Uteguiden sa...

Det kommer så fort att när man upptäcker det är det försent...