onsdag 2 juni 2010

Ryktet sprider sig om en ny trend i Åre!

Ryktet har kommit och gått om att freestyle fått en nytändning i Åre. Fler som hänger i Tångböle, Brattland verkar åter hippt. Den starkaste trendidentifieraren är när vi hört pastorn börja prata om Aitblunts! För alla vet ju hur väla forssvansen i Åre följer pastorns minsta vink! Gör pastorn Airblunts så vill snart alal göra Airblunts i Åre!

Kan det möjligen vara så att Pastorn sett för många paddelkompisar skadas och att han i ren desperation vänt till freestylen för att ha några paddelkompisar kvar i slutet av säsongen?

Kan det möjligen vara så att vi snart får höra pastorn uttala att Mysticen är trögstyrd i jämförelse med Smootyn?

5 kommentarer:

FrösöLars sa...

Som jag tidigare sagt, en pastors uppgift är att leda församlingen i rätt riktning. Där Pastorn är finner ni även mig. Med min pastors omdöme betvivlar jag att jag kommer använda termen "blunt" utan att syfta till en gangsta cigg gjord av en cigarr. Vi har en riktning vi följer.

David sa...

Junkka! För att vara statistiker är du väldigt snabb att dra slutsatser baserade på ett fåtal observationer. Jag skulle dock vilja påstå att jag aldrig varit avigt inställd till freestyle när det är bra förhållanden. Tångböle är grymt kul när det är bra med vatten. Men att hoppas på negativa uttalanden om Mysticens är lönlöst. ;)

Fredrik Junkka sa...

Trendspaning har inte så mycket att göra med statistik. Det är faktiskt tvärtom och bygger inte på siffror utan snarare en känsla.

Det är också en ventil för den avund mot pastorer och andra som kan vara lediga när det är bra vattenstånd och skickar glädjande sms om bra freestyle när man är fastbunden i kontorsstolen.

Tycker det är kul när vi i år igen är ett gäng som hänger i tångböle. Speciellt då det är en blandning av gamla stofiler (som undertecknad) och nya ansikten.

Om något år kanske det är fler som även uppskattar Ristavalsen?

CreekingUffe sa...

Kan hålla om avunden mot de som inte jobbar mer än 40 tim/år.
Finns inget j-ligare än att höra om bra paddling när man sitter på sur-jobbet med sur-järpenbor.
Än värre blir det när ingen vill följa med på kvällspaddling...
Värva oss till LRF!!!

Gullspira sa...

Ni sitter och gnäller att ni jobbar för mycket (eller för lite). Själv skulle jag vara glad om jag fick vara med pastorn en liten stund på min lediga tid, Sen om det fanns lite mystik bakom det hela skulle bara göra saken bättre, men tyvärr .....