måndag 17 augusti 2009

Högt på Enan!

Enan fortsätter att bjuda på positiva överraskningar! I lördags paddlade Thörn, Ante, Lars, Tobbe och jag Enan. Vattenföringen i Östernoren var 55 vilket är ganska lågt, trots detta skulle det visa sig att det bara var ca två dm lägre än när jag och Lars L körde i juli efter häftigt regn. Kort sagt, det är helt galet bra att Enan kan erbjuda så pass högt vatten trots att Indalsälven är låg. Grymt! Vi gick upp i strålande sol och imponerades av Thörns kluriga sätt att förvandla kajaken till en kabinväska. Synd bara att hjulen trillade av efter 200 meter... Turen gick väldigt bra och alla forsar kördes. Marcus testade den opaddlade högerfåran, ett dubbeldropp utan självklart linjeval. Passagen fick därmed namnet "Never Thörn back" och vi tyckte att det var roligt för Marcus att han fick något att glädjas åt efter att han hela dagen hade kastat lystna blickar efter våra glänsande nya Mystics. Räkna med att det blir fler turer på Enan i höst!

Sveriges bästa Park n' Yak (notera Thörns smarta hjul...)


Ante i droppet ovanför fallet, Tobbe håller koll.


Frösölars laddar!


Rätt nöjda paddlare i poolen efter fallet


Undertecknad gör en djupstötta i Pennvässaren



Ante punchar första valsen i Puckelryggen

Thörn kollar linjen i Hängpungen



Tobbe boofar valsen i Snedsteget
Häng på nästa gång!

7 kommentarer:

CreekingUffe sa...

Det är ju nån i gul båt som simmar...

Erik sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Erik sa...

Det ser grymt kul ut!

marcus junkka sa...

Du har verkligen skarpa ögon för din ålder Uffe. Det är en gul kajak, den enda gula kajak som jag såg på bilderna är väl Lars. om jag nu inte är helt ute och cyklar.

CreekingUffe sa...

Jo än har jag kvar synen fast jag börjar bli gammal...

FrösöLars sa...

Dessa ord skriver jag med ett stort leende på läpparna. Rapporter gör gällande att en ökänd man kallad Creekinguffe haft premiär på Enan idag. Solon fick tydligen göra rätt för sitt namn. Ensamt guppandes gick den tydligen att beskåda nerför större delen av denna numera klassiska creek. Någonstans bakom den hördes tydligen ett gnisslande ljud, ni vet det där ljudet som uppstår när neopren gnuggas mot våta stenar.

CreekingUffe sa...

Det gör du med rätta Lars. Som sagt så får man igen med råge när man trackar en paddelkompis att han har simmat. 2 simningar blev resultatet av min premiär på Enan, men fallet körde jag! Mer kommer på T-up sidan.
Tur att jag hade longjohns...