onsdag 4 mars 2009

So close but so far!

Det slog mig just att planeringsmötet inför kommande vårflod är nu (onsdag kväll), inte var det inskrivet i min välfyllda agenda (där står bara sådant som förväntas av en vuxen pedagog och sådant jag aldrig kollar ändå). Det snöpliga i denna historia är att jag i denna stund befinner mig ca 10 km från detta möte, på parkeringen står en pigg och terränggående Toyota och väntar på avfärd. Frösölars har i fjällstugans mysiga atmosfär sippat på flertalet glas vin och en singel malt från Isle of skye, detta leverne gör som ni förstår Toyotan besviken och frusterad. Men jag tror att en lugn kväll på parkeringen i Brattland gör honom gott inför vårens turer, han kommer behöva frammana krafter han inte visste han hade i jakten på husses tillfredställelse vad gäller vitvatten. Med andra ord vill jag säga följande:

Östersundarna och Vilhelminaborna hänger med på det genomförbara ni planerat under kvällen (David vet vad vi klarar), leverera ett schema så vi kan synkronisera med våra fånigt ifyllda lärarkalendrar och hänga med i vågorna.

1 kommentar:

Anonym sa...

Toyotan kommer att behövas, var så säker! Oväntat många igår och vi kommer träffas nästa onsdag igen. Välkommen då om du skulle ha dryck nog att vänta i åredalen så länge!